• Betaling met iDeal of Paypal
  • GRATIS VERZENDING BIJ BESTELLINGEN VANAF €35,-
  • GRATIS RETOURNEREN*
  • Betaling met iDeal of Paypal
  • GRATIS VERZENDING BIJ BESTELLINGEN VANAF €35,-
  • GRATIS RETOURNEREN*

SNOWRUNNER OVERZICHT - DEEL 3 - SNEEUW, IJS EN MODDER

SnowRunner is sinds MudRunner aanzienlijk geëvolueerd en als het gaat om terreinfysica en het gedrag ten opzichte van voertuigen, is het doel om aan de top van de industrie te staan. Om onze inspanningen op deze afdeling te illustreren, een grondige kijk op de terreinfysica in SnowRunner en hoe men dit heeft uitgebreid en verdiept.

Rijden in modder

In SnowRunner zijn er onverharde oppervlakken (gras, vuil, zand, enz.) En verharde oppervlakken (asfalt, beton, rotsen, enz.). onverharde oppervlakken hebben allemaal een andere basisviscositeit, wat betekent dat je eerder vastloopt bij het rijden op zand in vergelijking met bijvoorbeeld rijden op gras. Dit in tegenstelling tot Mudrunner waarbij alle oppervlakken deze basisviscositeit hadden.

Bovendien is de viscositeit hoger wanneer de grond donkerder lijkt (een donkere tint heeft). In MudRunner had twee kleuren (bruin voor grasachtige oppervlakken en groenachtig voor anderen). In Snowrunner wordt tint geverfd met een gekleurd penseel, maar het idee is hetzelfde (donkerder = meer viscositeit en een grotere kans om vast te komen te zitten).

Een ander ding dat de manier verandert waarop voertuigen in het terrein graven, zijn zogenaamde 'extrusiegegevens'. Je kunt het niet zien in de game, maar kaartmakers kunnen het schilderen met een speciale borstel. Het wordt vaak gebruikt om moerassen, modderwegen of andere moeilijk te passeren routes moeilijk te doorkruisen.

Opmerking: SnowRunner verbetert MudRunner in die zin dat die "verborgen extrusies" niet te diep kunnen zijn voor bepaalde grondtypen (d.w.z. gras dat er droog en solide uitziet), waardoor het rijden voorspelbaarder wordt.

Maar wat fundamenteel nieuw is in Snowrunner, is het "vochtmasker". Met een speciale "borstel" wordt de grond gekleurd, waardoor de grond er nat uitziet waar het nat moet zijn (in MudRunner zag de grond er overal droog uit.) Het vochtmasker beïnvloedt de viscositeit op dezelfde manier als de tint, dus u loopt meer kans om vast te komen te zitten op natte oppervlakken.

Rijden in de sneeuw

Sneeuwoppervlakken kunnen een verschillende sneeuwdiepte hebben. Je kunt het niet zien in het spel (sneeuwhoogte wordt in de kaarteditor geschilderd met een speciale borstel), maar voertuigen gedragen zich anders, afhankelijk van de diepte van de sneeuw waar het overheen rijdt.

Wanneer de sneeuwhoogte nul is, zie je je wielen in de modder graven. Wanneer u in diepe sneeuw rijdt, ziet u echter sneeuwblokken van onder uw wielen vliegen en zal uw voertuig zich anders gedragen. Dit betekent dat het voertuig in de sneeuw zal zinken totdat het de grond beneden bereikt.

Offroad-banden verbeteren offroad-mogelijkheden van voertuigen voor zowel sneeuw- als modderomgevingen.
Als de grond onder de sneeuw niet-extrudeerbaar is (d.w.z. sneeuwbank op asfalt), zal het voertuig niet verder zinken.

Bovendien gedraagt ​​diepe sneeuw zich altijd als een oppervlak met een hoge viscositeit, dus sneeuw die er "donkerder" uitziet (heeft een donkere "tint") is niet moeilijker te doorkruisen, in tegenstelling tot modder.

Opmerking: er is geen "natte" sneeuw, omdat het vochtmasker wordt genegeerd voor besneeuwde oppervlakken.
Op winterniveau fungeert niet-extrudeerbare oppervlakken die zijn geverfd met het vochtteken als ijs. Voertuigen glijden van nature op ijs, tenzij speciale wielen zijn geïnstalleerd.

Voor zowel sneeuw- als modderomgevingen is er altijd een wisselwerking tussen voertuigmassa en zijn off-road gedrag. Geladen voertuigen zullen dieper zinken, maar de wielen hebben een betere grip op de grond... maar alleen als de massa correct wordt verdeeld!

Rijden in water

Water in Snowrunner, zoals in Mudrunner, kan met verschillende snelheden stromen. Bij het oversteken van een rivier zijn natuurlijke regels van toepassing - zware voertuigen worden minder beïnvloed door de huidige en lichtere voertuigen zijn meer vatbaar voor drijven en kapseizen.

Nieuw in Snowrunner is dat voertuigen kunnen worden uitgerust met verschillende snorkels die de maximale waterdiepte die een voertuig kan doorkruisen veranderen, voordat ze schade oplopen.